Cameron Highlands 2nd Visits

Pada 3-5Nov yg lalu aku sekali lagi berpeluang berkunjung ke Cameron Highlands.. Ini merupakan kunjungan kedua aku setelah lebih 10 tahun aku melawat tempat tersebut.. Kalau dulu aku pergi bersama teman² sekolah (mana ler pegi korang suma?) tp kali ni aku pergi bersama kuarga aku… Hmmm.. Banyak gak ler perubahan sepanjang tempoh tersebut… Cian anak aku tu… On da way ke sana vomit dan terus tertido.. Wife aku lebih teruk sepanjang jln, pergi dan balik….

Perkara yg paling hampeh tu masa kitorang kat plaza tol Simpang Pulai… sebaik tiba jer kat situ aku jadi kelam kelibut sbb cari tiket tol tak jumpa.. alamak.. mana aku letak nih?? selalu aku letak dlm drawer tu tp ntah camner lak bleh ilang… isk… isk.. isk… dah cari kat situ tak jumpa aku pon bg tau kat penjaga tol tu pasal tiket hilang pas tu dia bg tau aku, kalo ilang tiket tu aku kena bayo rm60++.. mereka kira pejalanan dari JB ke tol Simpang Pulai… aduss… so dia advice aku suh cari dulu menda tu… park keta kat tepi dan aku menggeledah lam keta… cari punya cari lastly jumpa gak… ntah camner la bleh tesangkut lam lubang tepi pintu keta tu?? ntah bila aku masukkan dalam tu aku sendri pon tak ingat.. heran bin ajaib tul la… lupa sampai camtu ekali…

Kami bermalam di EQ selama 2 mlm… Kami sampai ke hotel tersebut lebih kurang 1430pm.. kiranya tepat masanya utk check in hotel… Oleh kerana terlalu letih semuanya tertido… ditambah plak mlm tu hujan… Jam 2200pm baru kami kuar cari makan… Memandangkan tiada gerai makan yg ada kat situ, so, kami pon pergi ke Berinchang utk makan mlm… Nasib baik tempat ni tak jauh… lebih kurang 10-15 minit perjalanan jer… nak makan kat hotel, tau² jer la… tak mengenyangkan berbanding ngan harga… tak berbaloi rasanya…

<<☺The rest of photos☺>>

~ by zaidiramly on November 7, 2008.

Leave a Reply

 
